Κυριακή 4 Σεπτεμβρίου 2011

Τα συναισθηματα ενος 15χρονου οταν πρωτο επισκεφτηκε την Αρχαια Ολυμπια.




   
Ενα καλοκαιρι ειχα παει διακοπες με τον παππου μου στο χωριο του που βρισκεται 45 λεπτα μακρια απο την Αρχαια Ολυμπια.Ετσι μια μερα ο παππους μου αποφασισε να με παει στον Αρχαιολογικο χωρο της Αρχαιας Ολυμπιας.
Ομως απο μεσα μου δεν ηθελα πολυ να παω γιατι για καποιο λογο δεν ενιωθα ετοιμος.Τελικα ομως δεχτηκα και ετσι ξεκινησαμε.Στο δρομο ο παππους μου ελεγε για το ποσο ωραιο ειναι αυτο το μερος,για το περιβαλλον και για τα κτισματα που υπηρχαν εκει.Καθως συνεχιζε να μιλαει μου ηρθε απο μεσα μου ενα περιεργο συναισθημα που μου ειναι αδυνατο να το εξηγησω.Ξαφνικα ενιωσα τοσο περιφανος που μου ερχοταν να βγω εξω και να φωναξω "Ελλαδα!!".Οταν φτασαμε συνειδητοποιησα οτι ολα εκει περα ηταν οπως μου τα περιεγραφε, το περιβαλλον τα κτισματα ολα!!Ετσι πηγαμε να επισκευτουμε το μουσειο ομως οταν μπικαμε και πηγαμε να αρχισουμε την περιηγηση καποιος μας σταματησε και μας ειπε να παμε να αγορασουμε εισητηριο και ετσι πηγαμε αλλα μπροστα απο εμας ηταν  μια οικογενεια ξενων ανθρωπων οι οποιοι πληρωσαν 9 ευρω το ατομο.Αργοτερα ηρθε η σειρα μας και εκεινη την στιγμη ενιωσα πολυ ασχημα αφου και σε μας ειπαν 9 ευρω ,ξαφνικα μια σκεψη περασε απο το μυαλο μου "αυτα που φτιαξαν οι προγονοι μας ,τα πληρωνουμε εμεις σημερα τα ιδια λεφτα με τους τουριστες.Εγω ευχαριστως να πληρωνα καποια λεφτα για την συντηρηση των αρχαιων αλλα τωρα να πληρωσω ιδια λεφτα με τους ξενους, δεν μου φανηκε σωστο.Στην συνεχεια αρχισαμε την περιηγηση,ηταν απιστευτη ειχε παρα πολλα πραγματα μικρες κατασκευες εως και αετωματα πηλινα των ναων ολα ομως ανεξαρτητου μεγεθους ειχαν τελεια λεπτομερεια σε εναν θαλαμο παρατηρησα κατι κασκευες που εμοιαζαν μικρα κουκλακια και στρατιωτακια και απο κατω διαβασα οτι αυτα τα πραγματα ηταν παιχνιδια εκεινης της εποχης,με εντυπωσιασε το γεγονος οτι αυτοι οι ανθρωποι τοτε ειχαν μονο πετρες για να παιζουν οταν ηταν μικροι και παλι ομως ηταν ευτυχισμενοι με οσα ειχαν ,ομως τωρα εμεις που εχουμε τα παντα δεν ημαστε.Καθισα λιγη ωρα σκεπτικος και υστερα συνεχισα, πιο κατω ειχε καποιες πλακες στις οποιες πανω τους ειχε γραμματα, σχεδια και διαφορα αλλα πραγματα.Οταν πηγα να διαβασω απο κατω ελεγε οτι ηταν αρχαια βιβλια, εμεινα ξανα λιγο σκεπτικος,σκεφτομουν πως γινεται να εγραφαν αυτοι οι ανθρωποι στις πετρες ,να τα μαθαιναν και να γινοντουσαν επιστημονες, να εφευρουν ολα αυτα τα εργαλεια που εχουμε και σημερα και να ανακαλυπτουν ολα αυτα τα πραγματα.Καθως γυρναγα ολο το μουσειο κοιταζοντας  και διαβαζοντας παρατηρησα την τελειωτητα σε αυτους τους ανθρωπους μεσα απο τα αγαλματα,τα αγαλματιδια και κομματια ναων και σκεφτηκα οτι εμεις 2500 χρονια μετα ( πιο πολλα) εχουμε τοσα πραγματα, τοσες δυνατοτες αλλα και κληρονομιες  και δεν ειμαστε ικανοι να κανουμε κατι για να τους μιασουμε η εστω να τους φτασουμε λιγο.Εχουμε ολα τα οπλα αλλα δεν μαχομαστε με αυτα.Αργοτερα καθως φυγαμε απο το μουσειο πηγαμαι να επισκεπτουμε τον αρχαιολογικο χωρο,περπατοντας ειδα ναους κατασκευασμενους με την παραμικρη λεπτομερεια, ειδα χωρους αφιερωμενους σε συγκεκριμενα προσωπα αλλα και αλλους χωρους απο την ρωμαικη εποχη.Αργοτερα πηγαμε στο σταδιο,ηταν ενας τεραστιος χωρος απο χωμα.Μετα απο λιγο σκεφτηκα "καθομαι εδω που στεκοντουσαν οι μεγαλυτεροι ανθρωποι της Ελλαδας",ξαφνηκα ενιωσα μια ανατρηχηλα και καθισα αρκετη ωρα κοιταζοντα το γηπεδο,μετα απο λιγο σηκωθηκα και αρχισαμε να γυρισουμε πισω οταν φτασαμε στο αυτοκινητο ο παππους μου με ρωτησε πως περασα,τι εμαθα και τι ειδα και ετσι του απαντησα με τις αναλογες απαντησεις, ομως απο μεσα μου ηξερα οτι τα πιο σημαντικα πραγματα που καταλαβα ηταν οτι πρεπει να ειμαι ευτιχισμενος για αυτα που εχω και οτι πρεπει να εκμεταλευτω(με την καλη ενοια)ολα αυτα που ειδα και εμαθα σημερα. Μετα απο αυτη την εμπειρια  οι μονες λεξεις που μου τριγυρνουσας στο μυαλο ηταν Ειμαι Περιφανος Που Ειμαι Ελληνας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Until Easter

Daisypath Easter gifts tickers

Ελλαδα.gr